Nordic Digital Community Engagement Manager

Känner du samma passion för matlagning, klädvård och möten med människor/kommunikation som vi? Till vårt Customer & Consumer Engagament Center behöver söker vi nu en passionerad Community Engagement Manager med ansvar för att vidareutveckla kundmötet i våra digitala kanaler.
 
Din miljö och roll
Du tillhör Electrolux Customer & Consumer Engagament Center men arbetar givetvis nära vår nordiska marknadsavdelning som ansvarar för att skapa content till bland annat Electrolux sociala mediekanaler. Electrolux Customer & Consumer Engagament Center ansvarar för att engagera de konsumenter som kontaktar oss oavsett om de väljer att ringa, mejla eller tagga oss i sociala medier. 

Din roll kommer initialt att fokusera på att förädla vår kommunikation med svenska konsumenter i sociala medier, där vår ambition är att ha en öppen dialog direkt i våra digitala kanaler. Vidare kommer du att vara ansvarig för implementering av de verktyg som möjliggör att Electrolux kan ge slutkonsumenten den bästa digitala upplevelsen. 

Nästa steg är att arbeta fram en nordisk modell som innebär att Electrolux på ett enhetligt sätt kan erbjuda alla nordiska konsumenter samma digitala upplevelse. Parallellt med detta kommer denna person att vara delaktig i att identifiera och etablera nya kanaler, detta arbete sker i samarbete med vår centrala marknadsfunktion.


POSITION REQUIREMENTS:


Din profil
Vi ser att du har en utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller liknande. Du har omkring tre års erfarenhet av att arbeta med sociala medier, kommunikation och/eller digitalt innehållsskapande. Erfarenhet av retail, kundservice eller digitalt byråarbete är meriterande.

Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och i skrift, både på svenska och engelska. Du har kunskap och erfarenhet av att arbeta med verktyg som används för att skapa engagemang genom digitala kanaler. Då du förväntas ta ett stort eget ansvar för att genomföra utvecklingen har du med all säkerhet tidigare ansvarat för projekt eller initiativ som du med framgång drivit i mål. Framgångsfaktorn är att du har ett genuint intresse för att engagera människor och är lika övertygad som oss om att varje möte med en konsument är det viktigaste.


Varaktighet/arbetstid
Tjänsten är tillsvidare på heltid med tillträde snarast.


Electrolux is a global leader in home appliances, based on deep consumer insight and developed in close collaboration with professional users. We offer thoughtfully designed, innovative and sustainable solutions for households and businesses, with products such as refrigerators, dishwashers, washing machines, cookers, vacuum cleaners, air conditioners and small domestic appliances. Under esteemed brands including Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire and Electrolux Grand Cuisine, the Group sells more than 50 million products to customers in more than 150 countries every year. In 2014, Electrolux had sales of SEK 112 billion and about 60,000 employees. Electrolux has been doing business since 1919. The headquarters are located in Stockholm, Sweden, and the Electrolux share ELUXb is listed on Nasdaq OMX Stockholm.



Ansök

Mer om tjänsten

Ort:
Stockholm

Företag:
Electrolux

Typ av tjänst:
Digital Community Engagement Manager

Sista ansökningsdatum:
2017-01-25

Ansök