De 10 nominerade bidragen med uppdragsgivare:

Garbergs - Clas Ohlson
Sunny side up - BIC Nordic
Strum & Drang - TMP
INGO - KontorAb
Spinn - Samsung
Dragster Kommunikation - Converse
Garbergs - Clas Ohlson
Dedicate - ICA
PS Agency - SATS
Ellermore - Cederroth AB

Mellan den 30 mars och 12 april publicerades ett bidrag om dagen i Metro, Metropol (hela Sverige) där vi mätte observationsvärdet. Vinnaren erhåller en annonskampanj i Metro till ett värde av ca. 3 miljoner kronor.

I Metro har vi sett runda annonser, annonser på diagonalen samt wraps. Nu är det dags att ta nästa steg. Därför startar Resumé tillsammans med Metro den nya tävlingen Creative Print Awards där framtagandet av kreativa annonslösningar står i centrum.

Juryn består av Zeke Tastas, cd Wiley & Partners, Johan Holmström, copy Forsman & Bodenfors, Klaudia Carp, ad Storåkers McCann, Monica Born, copy Åkestam Holst, Per Gunne, chefredaktör Metro och Viggo Cavling, chefredaktör Resumé.

Deras uppgift var att välja ut tio bidrag som använder max 50 procent av utrymmet på ett uppslag i Metro: 530 x 370 mm.

Både fiktiva och skarpa kampanjer får tävla, men kampanjen måste ha en verklig uppdragsgivare som har godkänt deltagandet i tävlingen. Det kan både vara en uppdragsgivare som man arbetar med eller en som man skulle vilja arbeta med.

Har du några frågor om tävlingen, hör av dig till Emmelie Eriksson
08-736 30 02 eller Tero Marjamäki 08-736 50 29.