TV är ett massmedium med en självklar position. Men annonsmarknaden förändras fort i det digitala medielandskapet. Frågan är hur man jämför räckvidd och relation till publiken, ROI och olika plattformar. Och framför allt hur man får ut mesta möjliga av sin marknadsbudget.

Missa inte Jakten på massmediet, en halvdag om effektiva medieval arrangerad av Resumé och Reklamkraft, den svenska branschorganisationen för kommersiell TV. 

PROGRAM:
Kl 12.00
Lunch

Kl 13.00
Resumés chefredaktör Johan Såthe hälsar välkommen.

Kl 13.05
TV:s ljusa framtid
Oliver Robertson, Head of Research, Thinkbox
TV befinner sig inne i en ny guldålder med nyskapande innehåll tillgängligt på allt fler plattformar. Men vad vet vi egentligen om detta nya sätt att titta på TV där mediet har förändrats men ändå är det samma? Oliver kommer att gå igenom färska tittarmätningar, effektivitetsinsikter och några av de mest innovativa reklamerna från Storbritannien.

Kl 13.35
Under huven på digital marknadsföring
Kaj Johansson och Peter Lundberg, Kapero
De senaste årens tryck på digitalisering har medfört stora utmaningar för landets annonsörer och stora pengar har flyttats över i digital marknadsföring - men vad har det egentligen gett för resultat? Kaj och Peter kommer lyfta på locket och dela med sig av sina erfarenheter och gå igenom några verkliga case.

Kl 13.55
TV:s roll i dagens marknadsmix
Paneldiskussion:
Robert Svensson, Lennox PR, moderator
Malin Starck, Industry Manager Youtube, Google Sverige
Fredrik Hallberg, rådgivare kommunikations- och mediastrategi
Daniel Saberski, Nordic Media Director, Unilever

Kl 14.10
”Kära köttbit"
Marie Wedin, marknadschef, COOP
Om att bygga en effektiv kampanj över flera kanaler.

Kl 14.30
Fika

Kl 15.00
Tittarrörelsen
Lotta Loosme, SVT
SVT har under 2016 arbetat med sin strategi för framtiden. En stor del av arbetet har handlat om att följa och analysera publikrörelser och tittarbeteenden. Här delar Lotta Loosme för första gången en del av de viktigaste slutsatserna.

Kl 15.20
TV:s roll i framtiden
Paneldiskussion:
Robert Svensson, Lennox PR, moderator
Magnus Anshelm, vd, MMS. Inledande presentation om gemensam valuta och förhållandet linjär-tv/online video
Johanna Andrén, marknadschef, Ikanobank
Jeanette Asteborg, marknadschef, Volkswagen Personbilar
Oscar Erlandsson, strateg, B-Reel

Kl 15.50–16.00
Avslut med frågor

Anmäl dig till eventet

Information

TID: Torsdagen den 26 januari, kl 12.00 bjuder vi på lunch med efterföljande seminarium kl 13.00–16.00.
PLATS: Hilton Stockholm, Slussen
PRIS: Kostnadsfritt

Har du frågor kan du kontakta 
josefin.ekman@resume.se

Arrangörer