Saab och Lowe Brindfors fortsätter att hitta nya reklamlösningar. Tidigare har de installerat Saab-bilar i ett hägn på Skansen och beskrivit bilarnas egenskaper på skyltar för besökarna precis som hos rovdjuren i grannhägnen.

I den nya kampanjen firar Saab 20 år som cabriolettillverkare och kommer bland annat att synas på affischer i frisersalongernas skyltfönster. Anledningen är att visa vilken inverkan Saabs cabrioleter har haft på hårmodet de senaste 20 åren. Kampanjen kommer även att synas utomhus och i print.

Bilderna ser ut som vanliga modebilder och modellerna har stora spretiga frisyrer i ett typiskt modemanér. Skillnaden mot vanliga frisörbilder är texten ”Twenty years of innovating hairstyles” och Saabs logga längst ner på affischerna.

Arbetsgrupp på Lowe Brindfors: Robert Muller Brünotte och Pelle Holm, projektledare, Pelle Lundquist, ad, Lova Bratt, ad-assistent, Anders Dalenius och Henrik Häger, copy, Pelle Sundquist, orginalare, Cecila von Uexkull, produktionsledare och Magnus Wretblad, kreativ chef.

Fotograf: Andreas Kock / Adamsky


Fotograf: Andreas Kock / Adamsky