Amy Diamond. Foto: Stadium.

Först Ellos, sedan Statoil och nu Stadium. Många företag vill samarbeta med Amy Diamond – succétjejen, vars skivor blivit storsäljare.

- Amy är en stor förebild för många barn och ungdomar och att hon har en så sund profil tilltalar oss på Stadium. Hon är en stjärna med båda fötterna på jorden, som gillar träning och dans. Som är medveten om att det får henne att må bra. Det är det vi har tagit fasta på, säger Jenny Ohlsson, projektledare på Stadium, i en kommentar.

I sommar har Amy Diamond varit affischnamn för en kampanj hos Statoil. Dessförinnan gjorde hon ett modelluppdrag för Ellos.

Samarbetet med Stadium innebär att Amy Diamond kommer att synas i flera juniorbroschyrer under hösten och bära kläder från Stadium, av märket D’cate.

Amy Diamonds pappa Lee är inte rädd för att hans dotter ska exploateras för mycket.

- Nej, Ellos vara bara en julkatalog och Statoil-kampanjen var fem veckor. Och Stadium är en bra grej, det handlar om sport och är hälsosamt, säger han.

Hur mycket får hon för Stadium-uppdraget?
- Det kan jag inte avslöja. Men det är inte så mycket. Vi gör inte det här för pengarna. Det är mer en grej som är bra för imagen.

Amy Diamonds första album "This is me now" sålde Platina (60 000 exemplar) och det andra albumet "Still me still now", som kom ut i maj, har redan sålt guld, det vill säga 30 000 exemplar.

Magnus Helander
magnus.helander@resume.se