- Vi är noga med att vi vill ha högt observationsvärde. Vi ska alltid ligga över 60 procent, men med vår sista film med Björn Borg och McEnroe hade vi ett obsvärde på 86 procent, säger Bengt Möller, informationsdirektör på Vasakronan.
- Tittar man på de som vinner i 100-wattaren så kan de ligga på 30 procent vilket är ju väldigt konstigt, fortsätter han.

Mikael Persbrandt-filmen är hela två minuter lång och kommer sändas några gånger på tv, men främst i kortare versioner. Filmen i helhet kommer hela tiden finnas på Vasakronans sajt, där den också får premiär ikväll. Idén med filmen är att den dansande Persbrandt förbereder Kista Science tower inför arbetsdagen.
- Hans roll är att fixa en schysst stämning på kontoret. Glädjeyttringen blir en kontrast till vad man vanligtvis förknippar kontor med, säger Bengt Möller.

Konceptet och känslan är mycket lik Spike Jonze hyllade video för Fatboy Slim-låten Weapon of choice med en dansande Christopher Walken.
- Ja vi har hämtat inspiration från den. Vi såg den i somras tillsammans och den har samma känsla som vi vill få fram, säger Bengt Möller.

Arbetsgrupp: Reklambyrå Swe

Regi Måns Herngren för, producent Kalle Wessblad, foto Carl Nilsson och klippning Johan Söderberg. Musiken till Persbrandt-filmen (9-5) är av Dolly Parton, arrangemang Klas Åhlund Teddybears Stockholm. Koreograf Fredrik Rydman (Benke & Bounce), ljud Mattias Eklund (Riviera) och redigering Linus Eriksson (Stopp). Mediebyrå: Vizeum.