– Människorna bakom beställarrollen och deras dagliga situation tror jag att vi har lätt att förstå, säger han.
Söderhavet grundades 2004 och kallar sig för en koncept- och designbyrå för nya medier. Ungefär sjuttio procent av uppdragen handlar om sajter, tjugo procent om kampanjer. De sista tio procenten läggs på mer udda projekt för mobilt, virtuella världar som Second life och olika applikationer med webben som bas. I första hand jobbar de med större företag och organisationer.
– Viktigast är att kunden ser webben som viktig och jobbar med den kontinuerligt. Ofta kräver det en viss budget, men det finns också några mindre uppdragsgivare som prioriterar webben väldigt högt, säger Erik Lidsheim.
Han tror att en av Söder­havets styrkor är att det är roligt att jobba med byrån. Lust är en viktig ingrediens.
– Det ger en positiv känsla också för kunden, säger Erik Lidsheim.

NOMINERADE SVERIGES BÄSTA BYRÅ - webb allsvenskan

Creuna
Daddy Group
Deasign
Doberman
Ottoboni Group
Söderhavet
(Byråer med över 10 Mkr i intäkter)