En annons från kampanjen.

Holland & Philipson är helt nystartade och byrånamnet kommer från grundarna Mats Holland och Daniel Philipson. Mats Holland jobbade tidigare på Falck & Co och tog med sig kunden Folkpool till sin nystartade byrå.

Nu kommer den första kampanjen för kunden. I tidigare kampanjer har man fokuserat på jämförelsen mellan familjecharterns vedermödor och den njutningsfyllda semestern vid den egna poolen. Den nya kampanjen tar konceptet vidare ett steg och skojar med Fritidsresors kampanj med Mads Mikkelsen.

– Resebranschen har ett tydligt manér som är tacksamt att driva med eftersom alla känner igen det. Konceptet har fungerat väldigt bra för Folkpool, så vi fortsätter i samma anda, men har vässat kampanjen ytterligare, säger Daniel Philipson i en kommentar..

Kampanjen kommer att gå i print, web och tv. Uppdragsgivare hos Folkpool är Magnus Holgerson och arbetsgruppen hos Holland & Philipson har bestått av Mats Holland, Daniel Philipson och Robin Tesch.