Statoils huvudbyrå är Storåkers McCann, men uppdraget är göra reklam för bensinbolagets kaffe ligger sedan en tid tillbaka hos Family Business.

I våras gjorde de 80 filmer med komikern och skådespelaren Peter Magnusson i huvudrollen. Fokus låg då på personalen som arbetar på mackarna.

Den här gången möter vi kaffekunderna.

– Vi är glada att ha fått Statoils förtroende att ta kaffekampanjen till nästa steg då vårens kampanj skapat sådan ökning av kaffeförsäljningen, säger Johan Alanko, projektledare på Family Business i ett pressmeddelande.

Den här gången är reklamen också mer ”konservativ”.

– Nu vill Statoil använda ett mer traditionellt reklamspråk och fokusera mer på kundsituationen i bilen. Kampanjen fortgår under temat "Det finns alltid ett skäl..." men nu har vi utvecklat det mer kring kaffets roll i vardagssituationer, säger John Lagerqvist, cd på Family Business i en kommentar.

Kampanjen kommer att rulla i tv och radio under hösten.

Arbetsgrupp

STATOIL
Lukas Krol - Chef för marknadsföring
Amanda Mompalao de Piro - Projektledare butik
FAMILY BUSINESS
John Lagerqvist - Creative Director
Mårten Knutsson - Creative Director
Johan Alanko - Projektledare
Jessica Olérs - Produktionsledare
Fredrik Lindquist/Magnus Lundgren - AD
Henry Stenberg - Copy
Andy Chong - Original
PRODUKTIONSBOLAG - TV Dinner
Anders Rune - Regissör
Linus Eklund - Foto
Henrik Ihre - Producent
MEDIEBYRÅ - IUM
Beatrice Feuk Dahlström - Sr. Account Director
Per Gustafsson - Broadcast
PRODUKTIONSBOLAG RADIO - Flickorna Larsson
Lotta Wicknertz - Producent
Daniel Kilgren - Regissör