Fröjd har under 2012 arbetat tillsammans med Klarnas marknadsavdelning och främsta intressenter, samt digitalbyrån Doberman, för att skapa nya klarna.com.

Målet för den nya sajten är att kommunicera Klarnas kärnvärden säkerhet och enkelhet, öka servicegraden gentemot konsumenter och kommunicera fördelarna med Klarnas tjänsteutbud. Som ett steg i lanseringen
går Klarna ut med en rikstäckande TV-kampanj i Tyskland i kväll.
– Det är en högdesignad sajt som är responsiv, dvs. den ser lika dan ut i alla plattformar. Det viktiga är också att den är baserad på modern webbteknik, säger Andreas Ekegren teknisk projektledare på Fröjd Interactive till Resumé.
 
Utmaningen i projektet var att möta de höga kraven på användbarhet och tillgänglighet.

Lösningen blev en sajt i teknisk framkant baserad på responsiv design och progressive enhancement, vilket ger den bästa upplevelsen för användaren oavsett webbläsare och enhet. 
– Nu har Klarna en sajt i klass med andra riskkapitalfinansierade företag som PayPal och Spotify. Den nya sajten är användarvänlig och på en helt annan nivå i jämförelse med den gamla sajten Vi har nått en högre liga, säger Andreas Ekegren.