Förstasidan på Expressen idag. Men det är inte Wanja Lundby-Wedin som Expressen fått tag på.

– Det är inte Wanja Lundby-Wedin på bilden och hon blev inte intervjuad av Expressen igår, säger Joakim Jakobsson pressekreterare på LO.

Hur ser ni på det inträffade?
– Vi ser allvarligt på det och har kontaktat jurister.

Expressen har de senaste dagarna granskat fackförbundsägda Riva del Sole. Bland annat har tidningen skrivit att Wanja Lundby Wedin tagit med sin make som bodde gratis på lyxhotellet.

I styrelsen för Riva del Sole sitter LO-basen Wanja Lundby-Wedin. Igår väntade Expressen på LO-basen för att få svar på hennes syn på uppdraget. Men de fick tag i en annan kvinna, som inte vill svara på tidningens frågor.

Det blir dagens toppnyhet i Expressen.