I våras skulle Ullman PR växa rejält. Harald Ullman själv pratade om att de inom ett år skulle vara uppe i 10–12 konsulter.
Flera anställdes och Ullman PR stod bakom en högprofilerad satsning under Almedalsveckan med JCDecaux där de hyrde ut plats och höll egna seminarier i ett tält i Visby.
Men missnöjet internt har varit växt under hösten. En efter en har konsulterna sagt upp sig, totalt har sex konsulter och en projektanställd slutat eller lämnat in sin uppsägning.
– Det är en ren slump. Det är unga människor som har fått andra jobb. Men en anställd avskedade jag och den personen har skapat turbulens, säger Harald Ullman.
Missnöjet från de anställda har handlat om allt från planering, hur kunder hanteras till löner.
En vd-assistent som nu slutar ska först ha haft
8 500 kronor i månadslön. Efter protester justerades månadslönen till 13 500 kronor plus ett SL-kort. Uppgiften tillbakavisas av Harald Ullman:
– Det där är bara bullshit. Däremot har jag haft en person på praktikantlön, säger han.
Ullman PR omsatte 2010 6 miljoner kronor och gjorde 555 000 kronor i resultat.
När Malin Otterström, som var byråchef, sade upp sig förklarade Harald Ullman att hon hade blivit kär i en kund och att relationer med kunder stred mot firmans policy. Men relationen med JCDecauxs vd Magnus Heljeberg var känd sedan länge och de väntar barn ihop inom kort.

Att Harald Ullman tog på sig rollen som Julian Assanges pr-man i Sverige väckte reaktioner i företaget och bland kunderna. Junibacken som tidigare var kund sade upp samarbetet.
Ullman PR söker nu nya konsulter och utlovar en arbetsplats där det är ”högt i tak, inga idéer eller tankar är för knasiga för att diskuteras”.
– Det blir ett ganska stort skifte i personalen. Men en del nya är på väg in. Jag räknar med att vi är fem personer en bit in på 2012, säger Harald Ullman.