Ett mastodontprojekt som ges en timme om dagen, varje dag – i ett år. Fredrik Lundwall, creative director och designer är mitt uppe i sitt eget projekt "366 logos" där han skapar nya logotyper, på eget initiativ, till redan väletablerade varumärken.

– Den första logotypen gjorde jag åt Pizza Online, det var på nyårsdagen så jag tyckte det var passande, säger Fredrik Lundwall.

Fredrik Lundwall ville tänja på gränserna och fick inspirationen till "366 logos"genom ett annat projekt där en person fotade sig själv varje dag och la ut på Internet. Projektet har nu blivit till någonting som Lundwall kallar: "en timmes kreativ meditation om dagen".

Logotyperna för Operan, Resia och Barncancerfonden är Lundwalls personliga favoriter medan han medger att andra blir mindre bra – men även här ligger en del av utmaningen, att kunna släppa och gå vidare, inte snöa in och fastna. Så här två månader in i projektet har flera nappat på idén och faktiskt upptäckt det intressanta med logotypen. Ett av de uppdrag Lundwall har på gång är att under Almedalsveckan i sommar göra om partiernas logotyper.