Uppdraget Vinter har fått handlar om Sharps marknadskommunikation mot företagskunder via fler än 70 återförsäljningspartners i Norden. Projektet är långsiktigt och ska stärka Sharps image som en helhetsleverantör av lösningar inom dokumenthantering. Samarbetet med Vinter, som startat ett Stockholms-kontor, är en av Sharps strategiska investeringar för att stärka sin position i Norden.

– Vi valde Vinter för att de har ett tydligt fokus på affärsnyttan och teamet vi arbetar med har värdefulla erfarenheter från liknande projekt – både från ett kund- och byråperspektiv, säger Herman Lundquist, Nordic Marketing Manager, Sharp Electronics AB.

– Utmaningen är att ta våra redan framgångsrika Sharp Center till nästa nivå med hjälp av effektivare marknadskommunikation. Sharp Center-konceptet etablerades 1994 och timingen är bra för en injektion av nytt liv till den existerande profilen, eftersom Sharp både fyller 100 år och är en huvudsponsor till fotbolls-EM 2012, fortsätter Herman Lundquist.

Sharp poängterar även ett ytterligare skäl till valet av Luleåbyrån. Sharp anser att synpunkter och perspektiv från annat än storstadsregionen är att ta hänsyn till – nya perspektiv som kan vara mycket gynsamma för företagssamheten och varumärket.