Den nya kampanjen gick upp i måndags. Som vanligt är det DDB Stockholm som ligger bakom idé och utförande. Den retoriska frågan "Vad håller du på med?" är rubriken som ska få mottagarna att reagera. På bilderna ser vi människor som bland annat sorterar sin bokhylla i färgordning eller tar spexiga bilder med mobilen. 
– Vi vill utmana mottagaren av kampanjens budskap till att tänka efter vad de gör med sin tid? En tjänstgöring inom Försvarsmakten är en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Allt från att försvara demokratiska rättigheter i krigshärjade länder till att hjälpa nödställda i svenska fjällen, säger Erik Lagersten, Försvarsmaktens informationsdirektör i en kommentar.

Kampanjen kommer att rulla fram till den 10 februari, då rekryteringsfönstret för Försvarsvaktens GMU stänger. Den syns i TV, dagspress, DR, på nätet och utomhus. Mediebyrå är Carat. 
– Vad som är viktigt för folk är givetvis upp till var och en, men vi vill i alla fall få människor att reflektera över frågan, säger Erik Lagersten.

Se reklamfilmerna här nedan: