Uppdrag går ut på att bättre kunna förstå och möta konsumenternas behov i framtiden.

Det är ett spännande och kul samarbete där både våra affärsutmaningar och Hyper Islands utbildningsmål är närvarande, säger Johnny Federley, digital marknadschef på CocaCola Enterprises i Sverige i en kommentar.

Studenterna delas in i 40 grupper – det vill säga sex personer i varje – där olika kompetenser finns representerade.

Grupperna ska presentera en casefilm på fredag denna vecka.

– Förutom de goda idéerna som projektet kommer resultera i, ger det oss en möjlighet att presentera oss som företag och arbetsgivare, säger Peter Bodor, informationsdirektör på Coca-Cola Enterprises i en kommentar.

Läskedrycksjätten utser en vinnare utifrån om idén är genomförbar samt om den ligger inom budgetramarna.

Målet är att kunna genomföra flera idéer från 2014 och framåt.

Coca-Cola Enterpriset Sverige har även varumärken som Fanta, Sprite, Mer och Bonaqua Silver.

Coca-Cola introducerades i Sverige år 1953.