Ni minns säkert det 40 meter höga huset föreställande målvaktsikonen Thomas Ravelli, tunnelbanestation i Thailand, bilbanan i full skala och hemma-giget från musikgruppen Kiss. Genom åren har Lotto och King tagit fasta på unika drömmar och hur de realiserats efter en Lotto-vinst.

Nu är det dags för nästa unika dröm att bli verklig.

– Årets Lottofilm handlar om semesterdrömmar och beslutsångest där en familj står i valet mellan att åka Finlandsfärja eller att åka till Rivieran. Efter en Drömvinst på Lotto behöver de inte välja. De köper helt enkelt en Finlandsfärja som de seglar till Rivieran, säger Mikael Holmgren kommunikationsansvarig för Lotto på Svenska Spel i ett pressmeddelande.

I Kings kampanj en reklamfilm för tv, en längre version för webben samt tre kortare filmersom kommer att varvas under året. Till det kommer radiospottar som fortsättar berätta historien.

Spottarna bygger på riktiga "busringningar" till olika företag där familjen undrar om båten får plats eftersom den är lite stor. Kampanjen startade i går.