Aller Media möblerar om sin kändisbevakning. Den klassiska titeln Hänt i Veckan gör comeback och ersätter Se&Hör som försvinner från marknaden.

– Vi har länge längtat efter att ta tillbaka namnet Hänt i Veckan som trots att det inte funnits på marknaden på 20 år är ett av Sveriges mest kända varumärken. Vi vill visa att vi fortfarande tror på vår kärnverksamhet och gör en helt ny tidning. Samtidigt vill vi fortsätta utveckla kändisjournalistiken och satsa på starkt innehåll i flera kanaler, säger Bo Liljeberg, chefredaktör på Hänt Extra och Hänt Bild som i våras också tog över Se&Hör och TV-guiden.

Därmed har förlaget tre "Hänt-titlar" samt den nya sajten Hänt.se som kommer att samla kändisjournalistiken. Ansvarig för den blir Joakim Holfve som tidigare rekryterades från Expressen. Nöjesprofilen Hans Shimoda blir huvudredaktör för nya Hänt i Veckan under Bo Liljeberg.

– Vi har hittat en lucka för underhållning och kändisnyheter på nätet där vi kombinerar snabba roliga nyheter med intressanta människor och deras berättelser, säger han. I dag är det de bästa vinklarna, mest lockande rubrikerna och mest spännande innehållet som driver trafiken, inte minst genom sociala medier. Är det några som kan det är det vi på Hänt.

Premiären för den nya tidningen och sajten sker i oktober.