I våras rullades det upp en skandal i Danmark där Se&Hør avslöjades med att ha köpt privat information om enskilda personers kreditkort i åratal. När nu den svenska systertidningen läggs ned väcks det frågor om händelserna hänger samman. Men det förnekas av Bo Liljeberg, chefredaktör för tidningen samt ansvarig för förlagets övriga kändistidningar.

– Verkligen inte. Jag började jobba med det här (omstrukturering av kändistidningarna) i februari och två veckor efter det hade vi klart för oss vad vi ville göra. Långt senare kom den här historien. Vi har bara namnet och ägarna gemensamt, säger han.

Varför tror du att Hänt i veckan kommer att gå bättre än Se&Hör?
– Därför att vi gör ett helt nytt koncept. Kändistidningar i dag är nästan enbart koncentrerade kring snabba storys. När vi nu starar en sajt vill vi utveckla tidningarna med fördjupande nyheter, längre läsning och intervjuer. Även om man gillar snabba kändisnyheter vill man också ha fördjupning och bredd.

Hur ser du på era utsikter givet den vikande marknaden?
– De tror jag är väldigt bra. Aller Media står sig starkt på tidskriftsmarknaden och är ledande på kändistidningar och familjetidningar. Hänt Extra levererade rekordresultat förra året och lyckades faktiskt öka upplagan. Klart att det går om man gör rätt saker. Jag är stolt över att jobba på ett förlag som startar en ny papperstidning 2014.