Det har spekulerats länge i hur Bonniers nya streamingplattform kommer ta sig till uttryck. Nu står det klart att den kort och gott kommer heta "C More" och samla utbudet från alla C Mores kanaler, Filmnet liksom delar av TV4 Play Premium. De stärker också samarbetet med finska tv-huset MTV och Svensk Filminsutri för att bilda ett helt nytt ekosystem av innehåll. 

– Den gemensamma nämnaren i det nya ekosystem vi bygger är att vi ännu tydligare sätter användaren i fokus. Först ut är den nya svod-tjänsten som vi väljer att lansera under namnet C More, och ett flertal nya tjänster och samarbeten är på gång framöver, säger Casten Almqvist, vd för TV4-Gruppen och chef för Bonniers affärsområde Broadcasting, i ett pressmeddelande.

För C More innebär det här att de går från att vara ett broadcastingbolag till att bli ett "online first-bolag". Tv-kanalerna kommer att finnas kvar men blir en förlängning av den digitala tjänsten.

– Våra linjära kanaler kommer fortsätta ha en viktig funktion, inte minst som inspiration och vägledning, men det är friheten att konsumera allt vårt innehåll on demand som kommer vara huvudanledningen att abonnera, kommenterar Manfred Aronsson, vd för C More, som nu blir adjungerad i TV4-Gruppens ledningsgrupp. 

Utvecklingsarbetet har pågått sedan i höstas och leds av Cecilia Beck-Friis, vice vd för TV4-Gruppen och CDO för Broadcasting inom Bonnier. Robert Kviby, Sverigechef på C More, blir nu tf chef för svod-tjänsten medan rekrytering av en ny chef pågår. 

Något datum för lansering är ännu inte offentliggjort.