Till Fars dag körde Stryktipset en tävling där förstapriset var ett hembesök av fotbollskommentatorn Niklas Holmgren som kommenterade en match direkt från tv-soffan. Svenska Spel valde att sända hela spektaklet via Twitters live-tv-tjänst Periscope. 
– Stryktipset är det första varumärket i Sverige som gjort en kampanj med Periscope. Cirka 40 procent av spend på twitter är på video och att vi ser att trenden kommer att hålla alternativt öka under år 2016, säger Hassan Hallal på Sellbranch som representerar Twitter i Sverige, i en kommentar. 

Livesändningen pågick under hela matchen. Totalt såg 40 600 personer hela eventet, uppger Svenska Spel. 
– Både vi och Niklas tyckte att det var ett mycket roligt test där vi med livestreamad video och Twitter som plattform kan stärka relationerna med våra fans och samtidigt erbjuda nytt och unikt material. Båda har Twitter som starka kanaler och med detta event tillför vi ytterligare nytt innehåll och dimension i relationen med våra följare, menar Monica Sandström, kommunikationsansvarig för Stryktipset.