Navet i Food & Friends kampanj är två personer som förändrar sina liv med mer varierat och intensivare träningsutbud och bättre matvanor.

– Itrim har under det senaste året gjort en markant kursändring och breddat sitt erbjudande med PT, Boot camps, Löpskolor och Small group training. Många kommer säkert bli överraskade av ett nytt, lite mer utmanande Itrim. Det är mer driv och ännu större fokus på individen. Just individuella program är Itrims verkliga styrka, säger Fredrik Dannemann copywriter på Food & Friends i ett pressmeddelande.

Filmerna går i ett snabbt tempo och visar hur en människas liv förändras med nya vanor.

– Vi valt att spegla den förändring som sker i människas liv när man får fart på träningen och börjar äta bättre. Hur ett hårt boot camp-pass kan göra dig piggare på jobbet, hur några smarta tips från en hälsocoach kan få dig att faktiskt ändrar dina lunchvanor och börjar göra egna nyttiga matlådor. Detta kan tyckas vara små händelser i ett liv, men vi vet alla vilken fantastisk känsla det är när man lyckas bryta invanda mönster och verkligen utmana sig själv, kommenterar Fredrik Dannemann.

För Itrim är nystarten ett led i deras arbete med att hjälpa människor att leva lättare och hälsosammare liv.

– Vi brinner för att förändra och förbättra våra medlemmars mat- och träningsvanor, att ge den inspiration och motivation man behöver för att åstadkomma en livsstilsförändring, säger Jesper Tengblad, marknadschef på Itrim i en kommentar.

Arbetsgrupp
Kund: Itrim
Jesper Tengblad, marknadschef
Byrå: Food & Friends
Projektledare: Pontus Dahlström
PR: Elina Gregor
Copywriter: Fredrik Dannemann
Art Director: Mathias Andersson, Sunny at Sea
Produktionsledning: Martina Carlsson
Formgivning: Mirjam Krook
Produktionsbolag: Armstrong
Film Producent: Philip Karlberg
Regissör: Johan Ring
Redigerare: John Alrion