TEMA-resor ingår i TUI-koncernen som också äger Fritidsresor. De erbjuder skräddarsydda resor till utvalda resmål med guider, men har på senare år fått konkurrens. För att hitta nya målgrupper och tydligare visa på sina särskiljande drag har de nu anlitat reklambyrån Pool. 

– TEMAs potential är enorm. Det är ett härligt varumärke, bra värderingar, gedigen historia, lojala kunder och ett suveränt utbud – vilket inte alla vet om än. En drömkund, helt enkelt, kommenterar Arvid Axland, kommunikationsstrateg på Pool.

Att valet föll på just Pool handlar om deras inriktning. 

– Vi har haft ögonen på dem för att de har en tydlig inriktning mot upplevelser, och nu fick vi äntligen en möjlighet att börja samarbeta, menar Lin Kraft som är chef på TEMA.

Uppdragsgivare:
Lin Kraft, General Manager TEMA
Kalle Lehman, Marknadansvarig, TEMA
Pom Anhborg – TUI Nordic Media Manager

Arbetsgrupp Pool:
Arvid Axland, strateg
Hanna Steiner, processledare
Therese Andersson, produktionsledare
PJ Lindqvist, Art Director
Jenny Åberg Hüttner, copywriter
Marcus Immonen-Hagley, planner
Emma Sandler, originalare.