Karin Rosell lämnade Halebop i höstas efter nära fem år på företaget, varav tre som marknadschef. Hon hade då vunnit flera priser för sitt arbete med Halebops marknadsföring, däribland Sveriges bästa marknadschef 2014, en 100-wattare och Guldnyckeln. I en helgintervju i Resumé i oktober berättade hon att det var dags att gå vidare.

Hos E.ON kommer Karin Rosell att ansvara för varumärkesengagemang och marknads- och konsumentkommunikation.
– Det känns otroligt kul och spännande att få vara med på den förändringsresa som E.ON påbörjat. Att bidra till att utforma, bygga och driva E.ON:s nya marknadsposition ska bli fantastiskt roligt, säger Karin Rosell i en kommentar.

Yvonne Borg, kommunikationsdirektör på E.ON:
– Karin Rosell tillträder en av Sveriges just nu kanske mest spännande positioner inom marknad och varumärkesutveckling när E.ON påbörjat sin förändringsresa mot framtidens energi. Vi är väldigt stolta och glada att vi har attraherat Karin som har erkänd erfarenhet av stora varumärken och förändringsresor, säger hon.

Karin Rosell påbörjar sin nya tjänst nu på måndag.