Parfymföretaget Old Spice är kända för sina reklamfilmer med skruvade teman. Och den nya talespersonen ”Legendary Man” har förtjänat sig en plats i den skara han efterträder.

Nu släpper Old Spice, tillsammans med byrån Wieden + Kennedy Portland, två reklamfilmer med mannen som vill gå från normal till extrem. Han har inte alla hästar hemma, men han är en hejare på att testa gränser, strunta i folks kritik och uppfylla sina drömmar. Därför bestämmer han sig för att i första spoten åka ut till havs, ställa sig på en val och skjuta tennisbollar. ”Is there a limit to how much living I can live with my life?” är den frågan han ställer sig.

I den andra kör han en rymdbil - utan kunskap. Bilen brinner upp - inga problem. Han är ju besprutad med nya Old Spice.

Old Spice galna reklamkampanjer inleddes för sex år sedan med Isaiah Mustafa som red in på en vit häst, skriver Adweek.

Se de två första filmerna i kampanjen #smellegendary här nedan.