Aftonbladet Plus drog igång redan 2003, långt innan svenska folket visste vad betalmodeller var. Idag har tjänsten 234 000 betalande kunder och kan nog kosta på sig att nämnas som succé för kvällstidningen, vars printupplaga under senaste år sjunkit drastiskt. Ett abonnemang kostar 39 kronor per månad.

Nu släpper Aftonbladet Plus årets nya reklamfilmer tillsammans med reklambyrån Svensson. De fortsätter kommunicera konceptet ”När du vill veta mer” som kom under 2014, och visar samma humor och självdistans som tidigare.

– Syftet med kampanjen är att med humor och självdistans driva gillande för Aftonbladet Plus. Vi har 234 000 betalande Plus-kunder, nu tar vi nästa steg för att bygga varumärke och öka kundbasen, säger Aftonbladets marknadschef Pär Ekroth och fortsätter:

– Vi är väldigt nöjda med Svensson, B-reel och regissören Jens Sjögren. Det känns verkligen som att vi träffar rätt med våra nya filmer.

Reklamfilmerna kommer att gå i Aftonbladets kanaler, på tv (MTG:s kanaler) och socialt (Facebook och Instagram) samt på Youtube mellan 11 januari till 31 januari.

Arbetsgrupp

Aftonbladet:
Marknadschef: Pär Ekroth
Projektledare: Charlotta Nyqvist
Chef Plus: Peter Nelander

Reklambyrå: Svensson
AD: Filip Lindquist
Copy: Tomas Carrfors
Produktionsledare: Ewa Staël von Holstein
PL: Yvonne Pils
Produktionsbolag: B-Reel
Regi: Jens Sjögren
Producent: Kith Kättström
Exekutiv producent: Rikard Åström