Twitter gör det därmed möjligt för varumärken att fånga in tweets relaterade till deras produkter och som kan promota dessa på Twitter. Det säger en källa till Digiday.com.

Annonsören har redan fått se glimtar på det nya annonsformatet på Consumer Electronics Show som hölls i Las Vegas förra veckan. Twitter kommer att lägga ut ett så kallt ”brand enthusiast gallery” där företag kan välja tweets som passar med deras varumärke. Twitter kommer att skicka ett meddelande till den som skrivit tweeten för att fråga om lov om användning, innan det återigen används.

– Det här ger varumärken möjlighet att tweeta rekommendationer från dagliga användare nära dig versus kändisarna, säger en källa nära annonsprodukten till Digiday.

Twitter har den senaste tiden fokuserat på att förbättra sin annonsering på plattformen och att uppmuntra varumärkesengagemang bland användare har varit en del av strategin.

Förra veckan lanserade Twitter till exempel ”konversations-annonser”, som inriktar sig mot fans och får dem att interagera med kampanjer. Enligt Digiday är dessa nya annonsprodukter ett tydligt tecken på att Twitter är inriktad på att tjäna pengar på produktrelaterat prat på plattformen.