I höstas valde OKQ8 NOA-nätverket som ny reklambyråpartner i Skandinavien. Nu har de även genomfört en mediebyråpitch, där MEC drog det längsta strået. 

– MEC visade tydlig förståelse för vår affär, den tydligaste strategin och starka insiktsbaserade idéer för att stödja oss i arbetet med att genomföra det vi vill uppnå med OKQ8 Scandinavia framöver. De har visat att man på ett effektivt och sammanhållet sätt kan kommunicera detta på våra marknader, säger Peter Tiberg, Head of Marketing OKQ8/Q8 i ett pressmeddelande. 

Pitchen gällde områdena media-, sök- och performancemarketing. Tidigare anlitade OKQ8 de båda Dentsu Aegis-byråerna Vizeum och iProspect för att sköta jobbet. 

– Vi är väldigt glada och stolta över att få hjälpa OKQ8 Scandinavia genom den förändringsprocess som de står inför. Det har varit en lärorik pitch och spännande att lära känna ett så professionellt företag med sådana utvecklingsmöjligheter säger Ulrika Anderberg, kundansvarig på MEC, i en kommentar.