Det är första gången som Åhléns väljer att anlita en extern pr-byrå för att marknadsföra sina affärsområden. Uppdraget innefattar mediebearbetning, kollektionsutlåningar, och digital kommunikation. 

– På Åhléns strävar vi efter att vara varuhuset som noga väljer ut produkter och lösningar för livets alla dagar. PR och exponering av våra segment och produkter är en vital del för att positionera vårt varumärke och där kommer modinåkerlind att vara en viktig samarbetspartner för oss, kommenterar Weronica Nilsson, PR & Informationschef på Åhléns. 

Byrån gläds över sitt nya samarbete: 
– Vi är otroligt glada över möjligheten att få vara med på den här resan tillsammans med Åhléns. Vi ser stor potential i att stärka Åhléns varumärke ytterligare med vår spetskompetens på modinåkerlind. Åhléns kommer dessutom att tillföra mycket till vårt showroom och kundmix. Vi ser fram emot ett givande samarbete, säger Helena Åkerlind, partner och grundare.