Joakim Francke började på Aller media i januari 2014, då som säljchef för veckotidningssegmentet hos Aller media. Samma år var han med och grundade Sponsorsäljarna, som är en aktör inom mäklande av kommersiella partnerskap mellan evenemang och sponsormarknaden.

Francke började som styrelseordförande i bolaget. Nu tar han över som vd.
– Jag ska jobba med att förtydliga och förstärka våra fyra fokusområden musik, mode, sport och tech med ytterligare starka rättigheter och se till att affärerna mellan våra uppdragsgivare och deras partners är till gagn för bägge parter. Vi är i skrivande stund i avtalsprocess med flera nya intressanta rättigheter och har en hektisk mötesperiod med annonsörer som behöver bygga partnerskap i sommar och framåt mot nästa år, säger Joakim Francke.

Sponsorsäljarna kommer under 2016 att växa med nya medarbetare.
– Vi kommer rekrytera ytterligare säljpersonal löpande under hela året, just nu söker vi två Account Managers som ska jobba med musik och mode framför allt, säger han.

Joakim Francke har tidigare haft ledande positioner för flera mediehus, bland annat som försäljningsdirektör för numera nedlagda Kvällspressen Impact samt som försäljningschef på SF Media.