I sluter av fjolåret tog Lowe Brindfors in Coca-Cola som nya kund. Dessutom fick de förnyat förtroende av Försäkringsklassan när myndigheten nyligen avslutade sin reklambyråupphandling. 

På-byrån Golin, som leds av byråchefen Jesper Kling, har också varit lyckosamma. De har vunnit nya uppdrag för SciLife Clinic och Contemporary Wines. Sammantaget ser vd Annette Gårdö ljust på framtiden. 
– Vi är inne i en spännande period just nu där vi ser att allt fler av våra kunder förstår nyttan av att arbeta helt integrerat med pr och reklam – från strategi och idé till genomförande. Och att få in en så renommerad och visionär ledare som Jesper Kling som ny byråchef för Golin har bidragit med en stark positiv utveckling, säger hon i en kommentar. 

De positiva nyhterna följer efter Resumés avslöjanden om att Lowe Brindfors sänker lönerna för de högst betalda medarbetarna med uppemot 30 000 kronor i månaden, och att byrån planerar att flytta ut från lokalerna i spårvagnshallarna nära Stureplan. Målsättningen är att bygga en ny och bättre integrerad byrå. 
– Många pratar om integrerad kommunikation men det är en annan sak att kunna leverera det fullt ut. Och det gör vi genom att vi har ett heltäckande pr- och reklamerbjudande. Vi är två byråer med egna och gemensamma uppdrag men när vi får, eller allt oftare tar, chansen att jobba tillsammans gör vi stor skillnad för våra kunder, menar Jesper Kling.

För att stärka den digitala kompetensen plockar Lowe Brindfors in Elias Betinakis som senior planner. Han kommer närmast från Klarna och rollen som global manager på bolagets avdelning för marknads- och konsumentinsikt. Tidigare har han jobbat på byråer som McCann och Intellecta. 

Ny är också plannern Dan Wergelius som förstärker pr-byrån Golin. Han kommer närmast från Geelmuyden Kiese.