Sushi är gränslöst populärt i Sverige. Nu vill Blue Dragon, ett varumärke för sushiingredienser, att vi ska äta ännu mer. Med nya kampanjen ska svenskarna inspireras till att bli sushi-makare.

Reklambyrån Graviz började arbeta med Blue Dragon i somras och nu släpps första kampanjen.
– Graviz förstod vår affärsutmaning och kunde omvandla den till bra kommunikation, säger Stephane Tikhomiroff, marknadschef på Blue Dragon Norden, i en kommentar.

I kampanjen ingår kampanjsajten helasverigerullar.se som en inspiration. Här kan du bland annat se en film som visar hur du rullar din sushi. I kampanjen ingår även en tävling via Instagram, där Sveriges Mästerkock-vinnaren Sigrid Bárány 2012, utser den bästa sushin.

Kampanjen lanseras nu i digitala medier och i olika butiker under vintern och våren.

Arbetsgrupp Graviz:
Hans Sydow, kundansvarig projektledare
Rodrigo Pozo Graviz, strateg
Kalle Berglind, kreatör
Peter Eriksson, kreatör
Ida Jagerfelt, kreatör
Sofie Holmström och Malin Czernik, produktionsledare
Philip Karlsson, research
Nico Bonassi, PR-kreatör


Mediebyrå: Maxus
Produktionspartners: Rockson, Earth People och Brikk