Bland poddarna finns "Den fantastiska resan" med Zara Larsson och "Alex&Sigges podcast" till Aftonbladets sportpodcasts "NHL-podden" och "Sillypodden".

– Aftonbladet är otroligt bra producenter av podcasts och fullständigt briljerar i sportsegmentet som alltid har haft en stark och trogen publik, men visar även i "Fallet" att man behärskar formatspoddarna. År 2016 kommer bli ett otroligt intressant år för podcasts, där formatspoddarna kommer dominera och leda utvecklingen inom området. Vi är redan igång med exempelvis formatspodden "Julia Frej Unplugged" och har ett tiotal projekt som vi jobbar med att lansera under året. Tittar man globalt visar trenden att det är dit allt är påväg", säger Hannah Widell, vd på Perfect Day Media i ett pressmeddelande.

Tillsammans ska podcastutbuden från Perfect Day Media och Aftonbladet erbjuda en intressant kombination för annonsmarknaden. 

– Det känns väldigt spännande att ta nästa steg i våra satsningar kring podcasts. Vi har ett fungerande samarbete med Acast (som kommer fortlöpa) och kommer nu tillsammans med Perfect Day Media förstärka satsningen med att kommersialisera våra poddar. Det är viktigt att vi hela tiden förnyar oss och skapar nya starka erbjudanden på annonsmarknaden, vilket vi övertygade om att Perfect Day Media kommer lyckas med säger, Pontus Ogebjer, ansvarig investeringar och strategiska partnerskap Schibsted Publishing i en kommentar.

Samarbetet innebär att Perfect Day Media breddar erbjudandet målgruppsmässigt med nya podcasts i flera kategorier.

– Vi upplever ett högt tryck från både nya och gamla kunder, därför räcker utrymmen ibland inte riktigt till. Det känns otroligt skönt att kunna bredda erbjudandet inför året då vi ser att det kommer att behövas, kommenterar Felicia Lagerwall, annonschef på Perfect Day Media.