Kampanjen är nästa kapitel av byrån Forsman & Bodenfors reklamkoncept "Made By Sweden". Den här gången använder man inte kända personer som Zlatan Ibrahimovic, Robyn eller Avicii i filmen. Istället lyfter Volvo sina egna hjältar – medarbetarna.

– Medarbetare med olika bakgrunder ger oss flera fördelar. Kritiskt tänkande och olika sätt att närma sig frågor är avgörande när man skapar något nytt. Se bara på framgången med nya Volvo XC90 och förra årets försäljningsrekord. Vi menar att en stor del av framgången för Volvo Cars kan tillskrivas mångfalden i företaget och det vi kallar Volvoandan,, säger Björn Annwall, Senior Vice President, Marketing, Sales and Service på Volvo Cars i ett uttalande.

I kampanjen är Volvos medarbetare i fokus, med olika bakgrund och med olika roller inom företaget – från designers och ingenjörer till fabriksarbetare.

– Antalet medarbetare växer i takt med vår försäljning. Idag arbetar nära 50 nationaliteter med att designa, utveckla, marknadsföra och sälja våra bilar. Mångfald handlar inte bara om ålder, kön, sexuell läggning eller etnicitet – det handlar om att ta tillvara på de kunskaper, erfarenheter och personligheter som finns hos alla medarbetare. Vi anser att mångfald får oss att göra bättre bilar, kommenterar Björn Annwall.

Den nya Volvo XC60-kampanjen lanseras den 21 januari klockan 21.10 på TV4 och på YouTube.