Det var i november som Resumé skrev om det brutna samarbetet, som enligt de två företagens vd:ar Erik Sollenberg och Thomas Ekman skedde på Forsman & Bodenfors initiativ.

– (...) Är det här riktigt rätt? När vi fick diskutera igenom det hade vi en ganska likartad uppfattning: Tele2 kan inte lämna sig själva, men vi kan lämna Tele2, sa Erik Sollenberg, vd på Forsman & Bodenfors då till Resumé.

Nu har alltså valet fallit på King.

– Vi är övertygade om att det är en otroligt bra match. De är starka och kreativa på ett sätt som passar oss bra. Vi gillar vad de har gjort för andra stora varumärken. Har en kreativ puls, höjd och integritet som vi gillar, säger Pernilla Oldmark, marknads- och kommunikationsdirektör på Tele2 och fortsätter:

– Vi vill bli utmanade hela tiden hur vi ska ta varumärket vidare och är övertygade om att de kan göra det. Det är spännande att vi har fått till en bra byråkonstellation, ett nytt och tajt team som kan jobba med oss på rätt sätt.

Vad kommer att hända med Fåret Frank?
– Det får vi se. Vi är fullt uppe i aktiviteter för kampanjer som kommer, sedan får vi utvärdera med King och se.

Hur länge till kommer Forsman & Bodenfors fortfarande att vara inblandade?
– Vi jobbar tillsammans under våren och en tid framöver kommer vi att se material från dem. Nu ligger fokus på att fortsätta ta fram bra grejer i samarbetet med Forsman & Bodenfors och inleda arbetet med att sätta upp det nya samarbetet tillsammans med King.

Tele2 hamnar på tolvfte plats över Sveriges största annonsörer, enligt TNS Sifos reklammätningar för 2014. Under fjolåret investerade de 388 miljoner kronor brutto i marknadsföring.

Kings vd Sunit Mehrotra är nöjd, men vill inte kommentera vad den nya kunden innebär för dem rent ekonomiskt. Inte heller vill han kommentera hur lång tid det nya avtalet sträcker sig över.

Forsman & Bodenfors och Tele 2 hade ju ett samarbete som sträckte sig över 16 år. Vad ser du för utmaningar i att ta över efter ett så långt samarbete?
– Det är som med alla samarbeten, det finns utmaningar för oss även vad gäller nya kunder som inte jobbat så länge med sina tidigare byråer. Vi och Tele2 har hittat varandra och vi båda har gjort vår hemläxa. Det ger bra förutsättningar för ett nytt, långt samarbete, säger Sunit Mehrotra.

Vilken byrå som får jobba med Comviq står fortfarande inte klart, men Pernilla Oldmark hoppas att det ska göra det "inom kort".

Har ni varit med i pitchen för Comviqs räkning också?
– Det får du fråga Tele2 om. Vi har blivit tillfrågade av Tele2 för Tele2:s räkning, det är det enda jag kan kommentera.