För några veckor sedan avslöjade Karin Lennmor för Resumé att Svensk Damtidning börjar samarbeta med Dagens Arbete. Nu presenterar hon nästa allians: med Aftonbladet TV. De har sedan tidigare formatet "Kungligt med Jenny Alexandersson" där medarbetare från Svensk Damtidning har medverkat vid flera tillfällen.

Nu går tidskriften in som fast partner och kommer att bidra med sin expertis i varje avsnitt. Dessutom kommer de att visa upp programmet på sin egen sajt samt ha möjligheten att sälja annonser kring det. Karin Lennmor gläds över att ha hittat en samsyn med Aftonbladets tv-chef Jan Scherman.
– För en tid sedan pratade vi ihop oss om att göra det här tillsammans och ta det ett steg till. Dels skapar vi ett fanatiskt upplägg för våra säljare att kunna sälja in rörligt material. Dels når vi ut bra journalistiskt, säger hon.

De kommer också att installera en "reality-kamera" på redaktionen som kan slås på när det händer stora saker i den kungliga världen.
– Det blir ett jäkla buzz på redaktionen och vi kan sända live direkt i Aftonbladet TV. Det stärker både vårt och Aftonbladets varumärke. Vi blir vinnare båda två.

Hon utesluter inte heller fler typer av samarbeten med Aftonbladet framöver. Exempelvis bilagor och one shots.

Vad säger dina ägare Aller om att ni jobbar med Schibsted?
– Jag vet inte om det ringer arga danskar så småningom. Jag har inte informerat dem om det här. Men de är nog så pass professionella att de ser möjligheterna att nå ut och öka vinsterna. Du ser oheliga allianser överallt just nu för att öka upplagor och klick.

Aftonbladets Jan Scherman gläds också över sin nya samarbetspartner.
– Det är bra och viktigt. Jag gillar dessutom samarbeten som inte är helt förväntande. Ensam är inte stark.