Samarbetet tar avstamp med en online-film på YouTube för Yoplaits kvargprodukter. Med konceptet "Get Your Taste In Shape" vänder företaget sig till konsumenter som vill äta hälsosamt och söker proteinrika produkter, utan att ge upp god smak.



Med sin smak-träning passar man samtidigt på att skoja lite med konkurrenterna på kvarg-marknaden som fokuserar på träning och fitness i sin marknadsföring.

– Medielandskapet i Sverige skiljer sig från en stor del av Europa, här går digitalt framför traditionell media. DigitasLBi har visat att de förstår både vårt globala varumärke och hur vi ska nå ut på den svenska marknaden, säger Linda Klintestam, senior brand manager på Yoplait Sverige i ett pressmeddelande.

– Vi är stolta att jobba med en organisation som inte är rädd att prova på nya grepp på en lokal marknad. Det är just den typen av attityd som gör det så spännande att jobba med varumärken som Yoplait, säger Mikael Larsson,  managing director på DigitasLBi Stockholm i en kommentar.

Kund: Yoplait Sverige
Byrå: DigitasLBi Stockholm
Executive Creative Director: Paul Collins
Kreatörer: Erik Weidenhielm, Kurt Beren Geiger
Byråproducent: Richard Holmquist
Regissör: Morgan Norman
Produktionsbyrå: Ligistfilm Stockholm