Hösten 2013 avslöjade Resumé att prins Carl Philip anlitade pr-proffset Christina Saliba, vd och delägare på Mindmakers PR. Detta för att sköta krishanteringen efter att det uppdagats att hans gnistskydd "Slottet brinner" i själva verket var designat av Eric Ericson. Till en början körde prins Carl Philip den klassiska strategin "locket på", men talade senare ut och bemötte kritiken i en lång intervju i Expressen.

Prinsen hyllades av pr-experter för sina påtagligt välformulerade svar, och enligt Resumés källor var det Christina Saliba som höll i trådarna när prinsen lät sig intervjuas av Expressens reporter Malin Roos.

Därefter höll prins Carl Philip ett bejublat framträdande på Idrottsgalan, och hösten 2014 gjorde han en öppenhjärtig intervju i "Hellenius hörna" där han berättade om relationen till Sofia Hellqvist, sin kamp med dyslexi och livet som kunglig.

Inför bröllopet i somras rapporterade Expressen att prinsen tog sista minuten-hjälp av Christina Saliba för att finslipa på talet till sin brud.
– Christina Saliba har hjälpt honom med hans tal tidigare, sa en uppgiftslämnare till tidningen.  

Men nu är avtalet mellan Hovet och Mindmakers avslutat.
– Det kan jag bekräfta, säger Hovets informationschef Margareta Thorgren till Resumé. 

Hon vill inte berätta hur mycket Hovet har betalat för medieträna prinsen. 
– Det är ingenting som vi kommunicerar, säger hon. 

Enligt Resumés källor bryter Hovet samarbetet med Mindmakers eftersom de anser att de kan hantera prinsens kommunikation internt istället för att köpa in pr-tjänster. Margaretha Thorgren vill inte kommentera innehållet i avtalet eller varför de går skilda vägar. 
– Hovet har en informationsavdelning som arbetar med samtliga medlemmar i kungafamiljen, säger hon. 

Christina Saliba är fåordig kring det avslutade avtalet: 
– Vi har aldrig och kommer aldrig att kommentera hur samarbetet med Prinsen sett ut tidigare eller hur det ser ut framöver. Det är en princip vi håller fast vid.