”Det är viktigt för Barbies att se olika ut, du vet som de riktiga människorna i världen”. Det är den inledande repliken från flickan i den nya reklamfilmen om den moderniserade Barbie-dockan.

I Barbie's nya linje ser alla olika ut, vad gäller hudfärg, former, längd och så vidare. Chefsdesigner Kim Culmone beskriver det som att den ena är längre, den andra är mer ”petite” och en är mer kurvig.

Den nya reklamen är en inspirationsfilm signerad BBDO där man får se teamet bakom nya Barbie arbeta och barnen får beskriva känslan av att leka med den nya dockan.

Regissör är dokumentärfilmaren Rory Kennedy, skriver Adweek.

Arbetsgrupp:
Client: Barbie/Mattel
Agency: BBDO San Francisco
Matt Miller, Executive Creative Director
Amber Justis, Creative Director
Kevin Thomson, Creative Director
Ian Hill, Copywriter
Tu Phan, Art Director
Nicole Dongara, Account Manager
Kim Fredkin, Account Director
Jacqueline Djanikian, Business Affairs
Whitney Ferris, Producer

Production Company: Nonfiction Unlimited
Rory Kennedy, Director
Michael Degan, Executive Producer
LJ / Loretta Jeneski, Executive Producer
Patrick Degan, Head of Production
Jim Shippee, Producer

Editorial: Whitehouse Santa Monica
Joanna Manning Post Supervisor
Charlie Harvey Editor