Det stormade på tidskriftsförlaget LRF Media under 2015. Förlaget hade ett rejält omställningsår till digitalt och vd:n Ruben Jacobsson fick lämna sin post. Ann Henriksson, som haft flera ledande befattningar inom LRF Media, tog då över tillfälligt.

Nu har Ann Henriksson fått förtroendet att leda företaget permanent.

– Ann Henriksson har en gedigen kompetens och mycket goda ledaregenskaper. Mediabranschen är i stark förändring. Den omstrukturering som pågår i LRF Media ska forma ett medieföretag i tiden och nå lönsamhet. Med sin kloka framtoning, analytiska förmåga och erfarenhet av affärsutveckling är Ann rätt person att framgångsrikt lotsa in företaget i en ny tid, säger Anders Källström, styrelseordförande i LRF Media och koncernchef i LRF, i en kommentar.

Ann Henriksson var senast chef för affärsutveckling och IT inom LRF.

– Jag är glad över förtroendet som styrelsen visat mig och ödmjuk inför uppgiften. Jag ser framemot att fortsätta det operativa arbete som jag påbörjat. Rätt hanterat har LRF Media med starka varumärken och kompetenta engagerade medarbetare möjligheter att positionera sig väl i en föränderlig mediebransch, säger hon.

LRF Media driver titlar som Hembakat, Härliga Hund, ATL och Lantliv.