Emma Blom lämnade Patchwork Sverige under december för att satsa på sin nya byrå Social Industries. Nu står det alltså klart att Joakim Antelius, med långt förflutet inom mediebranschen, tar över.

Joakim Antelius arbetade åren 2008-2015 som kreativ chef på mediebyrån Mindshare. Innan dess var han bland annat försäljningschef på TV4 och Zodiak. Han har under det senaste året hjälpt den digitala norska byrån Good Morning att etablera sig i Stockholm. Mellan november 2015 och fram till nu har Antelius varit kreativ chef på Prat PR.

– Med Joakim Antelius så har en viktig pusselbit fallit på plats. Sverige är en nyckelmarknad för Patchwork Groups expansion. Med Joakims gedigna bakgrund inom kommunikation och hans stora nätverk i branschen, så är vi trygga med att vi har en mycket stark besättning i Sverige. Vi ser fram mot en stark tillväxt på den svenska marknaden, säger Martin Olesen, Group CEO för Patchwork Group.

Flera av Patchworks medarbetare har följt med Emma Blom till nya Social Industries, närmare bestämt fem stycken.

Byrån har i dag ett 50-tal anställda i Stockholm, Köpenhamn och Oslo. Sedan november äger Egmont-koncernen 45 procent av Patchwork Group.