Enligt Resumés källor ökar Bonnier News sin vinst för 2015 till 362 miljoner kronor, jämfört med 320 miljoner år 2014. För första gången går tryckerierna i Bold, vars förluster tidigare dragit ner resultatet, med en mindre vinst på 13 miljoner kronor.

Som vanligt står Dagens Industri för den största vinsten, 135 miljoner. Den minskar något eftersom företaget tagit strukturkostnader på 26 miljoner under fjolåret.

DN gör en vinst på 122 miljoner, trots att printannonserna föll med 102 miljoner och de digitala annonsintäkterna endast ökade med 3 miljoner. DN har tagit strukturkostnader kring 40 miljoner.

Expressen ökar sin vinst till 88 miljoner kronor, jämfört med 2014 års måttliga 20 miljoner. Enligt Resumés källor svarar nu magasinen för omkring 70 procent av vinsten. Expressen har ökat sina digitala intäkter med 68 miljoner kronor.

Sydsvenskan/HD gör en vinst på 48 miljoner, jämfört med föregående års 15 miljoner. Tidningarna tappade i fjol 77 miljoner i annonsintäkter.

Resumé har talat med Bonnier News vd Gunilla Herlitz, som bekräftar att resultatet blir bättre än föregående år, men inte vill kommentera siffrorna innan koncernledningen på torsdag redovisar resultaten för Bonnier ABs affärsområden.