Snapchat är en starkt växande mediekanal. Särskilt bland unga gar appen blivit ett förstahandsval bland sociala medier. Veckorevyn vill lyckas ännu bättre med att nå ut i målgruppen genom det dagliga programmet "Beautytude". 
– Veckorevyns målgrupp älskar Snapchat. Tre av fyra unga tjejer idag har Snapchat – så för oss var det självklart att som första mediehus i Sverige, att sätta ett socialt tv-koncept i just den här kanalen, säger Frida Boisen, digital chef på Bonnier Tidskrifter, i en kommentar. 

Programmet ska vara en "beautystory" på två minuter som sänds varje vardag klock 16 och som sedan finns att se på Snapchat under 24 timmar. Programledare är Irena Pozar som nyligen rekryterades från Expressen. 
– Vi ville ha ett namn som signalerar styrka och pepp. Genom att leka med orden "Beauty" och "Attitude" fick vi fram namnet "Beautytude" och det känns just starkt och allt annat än ljummet. Beautytude kommer bjuda på sjukt mycket pepp och lämna pekpinnarna hemma! Tittarna ska känna sig stärkta och inspirerade, kommenterar hon.