För knappt ett år sedan rekryterades Nina Rehnmark från Omnicom Media Group, där hon var chef över den kreativa avdelningen för OMD & Phd. Med henne startade Family Busines upp den digitala action marketingbyrån Drama Queen som skulle skapa säljdrivande content i sociala medier. För en tid sedan lämnade Nina Rehnmark Drama Queen för att bli marknadschef på Ur & Penn.

– Mitt uppdrag handlar om att skapa värde och bygga varumärket Ur&Penn, det finns en fantastisk historia och entreprenörsanda i företaget. Jag gillar retailbranschen eftersom den är försäljningsdriven och att man jobbar hands on. Vi jobbar mycket just nu med att ta fram ett nytt manér för våra butiker, säger Nina Rehnmark till Resumé.

I Sverige har Ur & Penn ingen vald byrå, men samarbetar i olika projekt med bland annat Tillsammans Sthlm och New Agency som drivs av Jocke Jonason och Jens Pamp. Inom kort lanserar kedjan ett nytt butikskoncept och öppnar en ny flagship store i Göteborg som är framtaget av den brittiska retailbyrån Dalziel & Pow.

Nina Rehnmark har tidigare jobbat på Bonnier Tidskrifter och har nu sålt sitt aktieinnehav på 25 procent i Drama Queen. Nu pågår rekryteringen av hennes efterträdare.

– Idén med Drama Queen var att starta en byrå som var nischad mot sociala medier. Året har dock visat att sociala medier blivit centralt i alla briefer och då känns det konstigt att lägga uppdragen i en separat verksamhet. När vi är klara med vissa rekryteringar, kommer vi att ha en setup som kan hantera både pr och sociala medier, precis som i Finland, där Drama Queen idag har hela tio anställda, säger Mårten Knutsson till Resumé.

Under det gångna året har Drama Queen Sverige arbetat med att ta fram content åt Falcon, Festis och Apotekarnes, samt Åbo Turistbyrå.