Trots Veckorevyns starka kännedom, så har det faktum att den yngre generationen är främmande för papper nu gjort så tidningen tvingas halvera sin utgivning.

– Vi har beslutat att gå ner i utgivning för att ännu hårdare kunna utveckla den digitala affären. Vi följer den naturliga utvecklingen för att nå denna målgrupp, säger Veckorevyns marknadschef Camilla Henriksen till Resumé.

Hur dåligt har det gått i papper?
– Vi har fortfarande stor försäljning, men självklart ser vi att papperet minskar. Det är nog ingen av våra konkurrenter som inte säger samma sak. Unga är inte vana att köpa magasin på samma sätt som förr.

Veckorevyn blir med den nya utgivningstakten tjockare och får längre liggtid. De har även lanserat ett nytt skönhetskoncept VeckoRevyn Box of Beauty som går ut på att läsarna varannan månad får möjlighet att ta emot en box med skönhetsprodukter och varannan månad papperstidningen.

– Det är ett strategiskt beslut att minska på pappret, öka digitalt och satsa stort på skönhet.

Kommer personer beröras av minskningen?
– Vi har tillsatt resurser för att kunna öka vår närvaro i fler kanaler.

Under 2014 hade Veckorevyn en upplaga på 40 600 exemplar. I Orvesto Konsument 2014 helår mätte tidningen en räckvidd på 117 000. VeckoRevyn.com når cirka 400.000 unika besökare i veckan.