Det är den svenska reklambyrån Animal som står bakom dagens världssnackis där helt enkelt blåser håret av presidentkandidaten Donald Trump. Bland de som uppmärksammat den fantastiska kampanjen finns allt från amerikanska kändisar till svenska techmiljonärer. Men det är nog inte så många som vet om att det är Animal som står bakom sajten.

– TrumpDonald.org har fått ett fantastiskt och lavinartat mottagande i sociala och digitala medier. Vi kom över domänen och såg en möjlighet att göra något kul med relevans. Vi har gjort det helt på eget initiativ utan uppdragsgivare. Som svensk får man ju inte rösta i USA-valet, så trumpeten får bli vår virtuella  röst, skriver Manne Schagerström, senior adviser på Animal, till Resumé.

Hur bra har den gått?
– Räknaren är på väg mot tre miljoner trumps just nu och det tickar på i ett högt tempo.

Trodde ni att den skulle få såhär stor spridning?
– Redan när idén föddes kände vi alla att det fanns en stor potential. Men det var först efter någon timma i morse då vi gick live som vi kände oss övertygade. Det är roligt att se alla positiva kommentarer. USA har just vaknat så det här har bara börjat.

Tror du att Donald Trump själv har sett sajten?
– Vet inte. Han har inte hört av sig ännu iallafall.
Många ställer sig nog också frågande till om inte Donald Trumps personal borde ha skyddat domänen TrumpDonald.org.
Sajten trendar nu rejält på Twitter. En av anledningarna heter kungen av Holland.

Testa att blåsa håret av Donald Trump här.

Några av Twitterreaktionerna: