Workshop Agency är en av Nordens största kommunikationsbyråer för retail, med kunder som Samsung, Electrolux, Telia och Nike. De har bland annat stått för butikskonceptet såväl som lanseringsaktiviteter för Nike’s nya butik i Mall of Scandinavia, Solna.

Nu öppnar Workshop en "kreativ hub" i Amsterdam, Nederländerna.

– I dag arbetar vi tight med Nike, något som underlättas ytterligare nu när vi öppnar kontor bara 30 kilometer från deras Europeiska huvudkontor i Hilversum, säger Kristofer Wanselius, vd på Workshop The Retail Agency, i en kommentar.

Här hoppas man framöver även attrahera nya kunder.

– Vi för redan dialog med ett antal intressanta varumärken på plats och tanken är att Amsterdam ska bli vår kreativa hub. Det är här utvecklingen av framtidens internationella butikskoncept och fysiska miljöer kommer ske, säger Kristofer Wanselius.

I nuläget sitter tre anställda på Amsterdamkontoret, men förhoppningen är att växa inom kort.

Workshop Agency ökade sin omsättning till 112,0 (96,4) miljoner kronor under 2014 och redovisade ett rörelseresultat på 8,3 (6,4) miljoner. Byrån växte till 97 (75) anställda.