Jörgen Lindqvist har bevakat it-branschen i tio års tid. I början av januari rapporterade Resumé att han lämnade IDG och jobbet com chefredaktör på Computer Sweden och IT24. Vad han skulle göra härnäst var då inte känt, men nu är det klart att han startar den egna contentbyrån Content Analytics. Fokus är på kunder inom samma sektor som han tidigare har bevakat. 
– Vi ska bli duktiga på att slåss med nischad kunskap och nischad erfarenhet att skriva om IT-branschen. Men vi ska också bli duktiga på data. Att ge data tillbaka till kunderna och kunna skruva innehåll efter det, säger han. 

Insikten bakom byrån är att stora b2b-företag inte längre vill använda sig av annonsering i traditionella medier för att nå ut.
– Däremot vill de bygga egna kanaler till sina kunder, ha egna event, databaser och tracka besökarna på sina sajter. Vanlig reklam fungerar inte, däremot tror jag att bolagen måste bli duktigare på att kommunicera med kunderna på deras egna villkor, på ett redaktionellt sätt. Det hoppas att jag att vi kan erbjuda.

Från början är det bara Jörgen Lindqvist själv som driver verksamheten men ambitionen är att bli fler. Några kunder är heller inte klara. 
– Vi har märkt av ett stort intresse. Inga affärer klara ännu, men sådant tar tid. Särskilt om man vill komma in på strategisk nivå.