Första uppdraget som Berntzon Bylund tar tag i är att marknadsföra Barnförsäkringar.

– Vi har en mycket spännande produktutveckling på gång och nu planerar vi för hur vi ska nå ut bäst på marknaden, säger Christopher Almroth, försäljnings- och marknadschef på Moderna Försäkringar, i en kommentar.

Teamet på Berntzon Bylund leds av Joachim Berntzon som är strateg och kundansvarig.

– Försäkringar är faktiskt ett område jag brinner lite extra för, jag arbetade på Sparbankens försäkringsbolag en gång i tiden och det var även så jag hittade in i reklambranschen.

Jag blev erbjuden jobb på byrån vi anlitade som var Gramma. Nu möts de världarna igen, säger Joachim Berntzon.

Arbetsgrupp:
Jenny Burman, Projektledare
Joachim Berntzon, strateg
Hans Bylund, CD
Sten Åkerblom, AD
Martin Stadhammar, digital kreatör och copy
Claes Boklund, digital producent
My Söderholm, specialist sociala medier
Caroline Lidman, specialist PR