Förra året lockade Super Bowl runt 115 miljoner tittare världen över. Och fler lär det ha blivit när den femtionde upplagan av tävlingen gick av stapeln igår kväll. Varumärkena lägger miljonbudgetar på att synas och höras mest och stjärnorna gör explosiva framträdanden i pauserna.

LÄS MER: De gjorde bästa Super Bowl-reklamen
LÄS MER: 12 höjdpunkter från Super Bowl

Budweiser är ett av de företag som i år har satsat på dyrbar reklamtid i Super Bowl. Men det mest omtalade - det fick dem gratis, i alla fall enligt Budweiser själva. Matchhjälten, Denvers quarterback Peyton Manning (39), säger nämligen såhär på bästa sändningstid efter vinsten:

”Jag kommer att ta lite tid att reflektera. Jag har ett par prioriteringar först. Jag vill pussa på min fru och mina barn, jag vill krama min familj. Jag kommer att dricka mycket Budweiser.”

Sociala medier började snabbt spekulera i om Peyton Manning hade fått betalt av Budweiser för att säga just så. Men det hela ser ut att vara ett härligt litet tillskott för Budweisers varumärke.

Talkshowvärden Jimmy Kimmel var en av de som reagerade på Twitter.

Och Budweiser svarade. 

Budweisers marknadschef Lisa Weser kände sig ändå tvungen att gå ut och förklara: 

Människor har rätt att vara skeptiska. I november stod det nämligen klart att Bud Light blev årets NFL-öl fram till 2022.

Övriga Twitter-reaktioner: 

Slutsats: God pr för Budweiser.